איך להימנע מקורונה

מתנה - כלים יעילים להתמודדות עם מצבי מתח ולחץ

במאמר שלפניך, ריכזתי עבורך טיפים יעילים להימנע ולחזק את הגוף והנפש סביב בהלת הקורונה, ובכלל.

בנוסף, מצורף עבורך שני כלים חשובים לחיזוק – 

מדיטציה עוצמתית להתמודדות עם מצבי חרדה ומתח, שסייעה לעשרות אלפים, וזכתה ליותר מ 200,000 צפיות.

וכן סרטון לתרגול נשימה נכונה – נשימה נכונה מחזקת את המערכת החיסונית ומסייעת להתמודד עם מצבי לחץ.

טיפים להתמודדות ומניעת הדבקות בקורונה ומחלות ויראליות בכלל

  1. להרבות בשתיית מים – לפחות 2 ליטר לאדם מבוגר וליטר-ליטר וחצי לילדים – עכשיו חורף ואנחנו נוטים לשתות פחות, אבל התייבשות היא קרקע פוריה לחיידקים. לכן חשוב להרבות בשתייה. בנוסף מים מזינים אותנו גם ברמה הנפשית ומסייעים להורדת רמות הלחץ והחרדה.
  2. אכילת מזונות המכילים ויטמין סי (אני תמיד ממליצה על מזון ולא תוספים, אבל אפשר גם לקחת תוסף ויטמין סי) – פלפל צהוב ואדום, גויאבה, תפוזים, לימונים ופירות הדר, קיווי, ברוקולי, כרוב סגול טרי, פטרוזיליה, שמיר.
  3. חיזוקים מהטבע – פרופוליס, סמבוק שחור, אכיניצאה – אני אישית נותנת לילדים ולוקחת בעצמי, כל חורף באופן יומיומי כפית של טננבלוט או סמבוקול לחיזוק המערכת החיסונית ולמניעה.
  4. איוורור הבית, המשרד, הכיתות והחדרים
  5. היגיינה – הקפדה על שטיפת ידיים. עם הכניסה הביתה – לשטוף ידיים ופנים ולהחליף בגדים.
  6. שינה מספקת – חוסר בשינה מחליש את המערכת החיסונית ומקשה על הגוף להתמודד עם חיידקים ווירוסים – הקפידו על 7-8 שעות שינה בלילה.
  7. פעילות גופנית מתונה, שמתאימה לכם ולגוף שלכם, עוזרת לשמור על החיוניות ולחזק את המערכות. גם אם אתם בבידוד ביתי, אפשר לעשות פעילות קצרה בבית. יש ברשת מגוון עצום של סרטונים ליוגה, מתיחות, פילאטיס, עיצוב ועוד. כשאין לי זמן, אני אישית מאד אוהבת את שגעון הטאבאטה – פעילות קצרה ואינטנסיבית של 7-15 דקות שעובדת על כל הגוף.
  8. פחות חדשות ועדכונים – המוח שלנו לא יודע להבחין בין מציאות לדימיון. כשאנחנו מזינים את המוח בתמונות של פחד ומחלה, זה משפיע בצורה ישירה על התפקוד הפיזיולוגי שלנו, ומחליש את המערכת החיסונית. השתדלו להתנתק מהעדכונים ומהחדשות – זה לא באמת ישנה שום דבר. השתדלו למלא את היום שלכם בפעילויות שנעימות לכם וממלאות אתכם.
  9. נפש בריאה בגוף בריא – הלחץ מהקורונה ומהחיים בכלל לא מקל על ההתמודדות שלנו. אינספור מחקרים מראים שהמערכת החיסונית שלנו נחלשת במצבי סטרס ולחץ – אני ממליצה על נשימות, מדיטציות ודימיון מודרך כתרגול לשמירה על בריאות הגוף והנפש. בהמשך העמוד.

מדיטציה להתמודדות עם מצבי חרדה ומתח

תרגול נשימה נכונה