ניפוץ המיתוסים של הדיאטות – לאכול כמויות קבועות בשעות קבועות

המיתוס: צריך לאכול כמויות קבועות בשעות קבועות מראש.

האמת: אחד הקשיים שלנו באכילה לא מאוזנת הוא הקושי שלנו לדעת מתי אנחנו רעבים ומתי אנחנו שבעים. אנחנו אוכלים, כי יש, לא כי הגוף שלנו באמת זקוק למזון. אנחנו אוכלים כמויות גדולות, הרבה יותר ממה שהגוף שלנו צריך, ואנחנו לא מצליחים להפסיק.

(צפייה בסרטון בהמשך הדף)

מנגנוני הרעב והשובע הטבעיים של הגוף שלנו, מטרתם לסייע לנו בדיוק בנקודה הזו.

לאותת לנו כשאנחנו רעבים והגיע הזמן לאכול. האמת שהגוף שלנו יודע לאותת לנו לא רק שאנחנו רעבים, אלא אפילו איזה סוג מזון הגוף שלנו זקוק לו כרגע.

הגוף שלנו גם יודע לאותת לנו שאכלנו מספיק, ואין לו צורך בעוד מזון.

המנגנונים הללו הם מנגנונים קריטיים והכרחיים בשמירה על משקל גוף תקין ובאכילה מאוזנת.

הבעיה היא שעם השנים ומסיבות שונות המנגנונים הללו משתבשים ואנחנו כבר לא יודעים לפעול לפיהם.

אחת הסיבות המרכזיות לכך היא דווקא הדיאטות.

בדיאטות אנחנו מתנתקים מהקשבה לגוף שלנו, ומתחיל לאכול לפי תפריט קבוע מראש, בשעות קבועות מראש, שהגדיר מישהו חיצוני לנו. בנוסף הצרכים שלנו משתנים במהלך היום ובמהלך תקופות שונות. ביום מסויים הגוף זקוק ליותר מזון מסויים וביום אחר לפחות.

תפריט הדיאטה הקבוע מראש לא נותן לנו גמישות להקשיב לצרכים המשתנים של הגוף.

בנוסף, ההנחיה לאכול בשעות מסוימות, או לאכול ארוחה קטנה בכל 3 שעות, למעשה, מתעלמת לחלוטין מהשאלה החשובה, האם אנחנו בכלל רעבים? האם הגוף שלנו באמת זקוק לאוכל? ואולי עכשיו הוא זקוק ליותר, ואחר כך לפחות?

לכן חשוב להבין שדיאטות בעצם משבשות את המנגנונים הטבעיים של רעב ושובע, ומקשים עלינו בשמירה על אכילה מאוזנת ושמירה על משקל גוף תקין לאורך זמן.

אז מה עושים?

לומדים להיות קשובים לגוף.

לפני שאנחנו אוכלים – שואלים את עצמנו האם אנחנו באמת רעבים כרגע? ואם כן בודקים מה אנחנו רוצים באמת לאכול? אני ממליצה ממש לדמיין את עצמכם אוכלים סוגים שונים של מזון ולבדוק מה הכי בא לכם כרגע.

כשאתם אוכלים, הקפידו לאכול לאט, ללעוס היטב את האוכל, ולהמתין רבע שעה מתחילת הארוחה כדי לבדוק האם אנחנו באמת רעבים ורוצים עוד משהו.

פעמים רבות אנחנו כבר יודעים שאנחנו שבעים, ושהביס הבא מיותר, אבל אוכלים אותו בכל מקרה, כי זה טעים או כדי לא להשאיר בצלחת. חשוב ללמוד לעצור בדיוק באותם רגעים שאנחנו כבר מזהים שאנחנו שבעים. זה ירגיל אותנו ואת הגוף שלנו לאותת לנו יותר ויותר מתי לאכול, מה לאכול, כמה לאכול ומתי להפסיק.

רוצים ללמוד עוד על התכנית המהפכנית שתוציא אתכם ממעגל הדיאטות?

הכנסו כאן לקבל פרטים נוספים.

 

חינם!!! עוד לא נרשמת?

רוצה להתנסות בתכנית רזה מבפנים?

אני מזמינה אותך להרשם לשבוע התנסות בתכנית רזה מבפנים ללא עלות וללא התחייבות – כאן נרשמים

 

שינוי גדול מתחיל בצעד קטן

ליאת