איך לעבור את ארוחת החג בשלום בלי לעלות במשקל?

עוד רגע החגים כאן ואיתם ארוחות החג הבלתי נגמרות.

בבלוג הקודם דיברתי על שלושת הטעויות שאנשים עושים בארוחות החג, ובבלוג הזה אתן לכם שלושה טיפים איך לשמור על אכילה מאוזנת ומשקל תקין גם בחגים:

  • לא להרעיב את עצמכם – לא מעט אנשים נמנעים לאכול במשך היום בחגים, ואוכלים רק בארוחות החג. הבעיה היא שהם מגיעים לארוחה מורעבים, כשרמות האינסולין צונחות, ואוכלים מכל הבא ליד. עד שהמוח יקבל איתות שהם שבעו מ”הרעב” הרגעי, כבר יהיה מאוחר יותר והם יאכלו הרבה יותר מדי. גם בחגים, המשיכו לשמור על ארוחות מסודרות, אם אתם רוצים לאכול קצת פחות במהלך היום, או לאכול יותר ירקות ופירות, זה בסדר, אבל תקפידו לאכול. לשמור על אכילה מאוזנת במהלך היום, כך שגם כשתגיעו לארוחה, לא תהיו רעבים בצורה קיצונית ולא תאכלו הרבה מעבר ליכולת שלכם.
  • להמנע או לטרוף – יש שתי קיצוניות לאכילה בכלל ובחגים בפרט – אלו שנמנעים מהכל – כי אם אני אתחיל, אני לא אפסיק, ואלו שאוכלים מכל הבא ליד, כי זה טעים וכי יש. הסוד כמו תמיד נמצא באיזון. אני לא מאמינה בהמנעות אבל גם אכילה בלתי נשלטת היא לא הפתרון. לפני שאתם בוחרים מה לאכול, התבוננו בהיצע, שימו לב מה מעורר בכם תיאבון, מה בא לכם לאכול, מה משמח אתכם. אל תעמיסו על הצלחת כמויות אדירות מהכל, שימו קצת מכל הדברים שטעימים לכם ואתם רוצים להנות מהם. תשימו מראש את כל מה שאתם רוצים לאכול, כך שלא תהיו בלחץ שעומד להגמר, ותאכלו מהר את המנה הקודמת. הקפידו גם לקחת סלט ואוכל קל ומרענן להקלה על העיכול ולשמירה על האיזון. רק אז שבו לאכול, איכלו לאט, תהנו מהטעמים, מהאוכל, לעסו היטב, איכלו בתשומת לב ותהנו מהאכילה. ככל שתהנו יותר מהאכילה ותאכלו באיטיות, הגוף שלכם ירגיש שבע והנפש תרגיש מרוצה ומרוממת מכמות הרבה יותר קטנה של אוכל. וזיכרו, הילדים הרעבים באפריקה לא באמת יהיו שבעים אם תסיימו מהצלחת, וגם המארחת הפולנייה (לא משנה מה המוצא האמיתי  שלה) לא באמת תעלב אם לא תגמרו את כל הקיש. תאכלו עד לנקודה שמספיקה לכם, ועיצרו. אכילה מודעת ותשומת לב לאותות של הגוף, הם המפתח לאכילה מאוזנת ולשמירה על המשקל לאורך שנים.
ארוחת חג
  • לא לשכוח את הרגש – החגים הם תקופה רגשית מורכבת עבור רבים מאיתנו. הם מזכירים לנו רגשות וכאבים מהעבר. הם מזכירים לנו חלומות ורצונות לעתיד. הם מציפים מחלוקות ומעלים ויכוחים. הם מוציאים את כולנו מהשגרה, ולא פעם גם מאיזון. מכיוון שהחגים מעלים הרבה מאד רגשות – חלק גדול מההתמודדות עם האכילה בחגים, אינו קשור בכלל לשפע או לאכול הטעים בארוחות החג, אלא לניסיון המודע או הלא מודע שלנו להדחיק את מגוון הרגשות שהחגים מעלים בנו. היו מודעים לרגשות שלכם. שימו לב לדפוסי העבר שלכם בחגים. שאלו את עצמכם מה קורה לכם בחג, האם אתם יוצאים מאיזון ואם כן מדוע? בידקו אם אתם צריכים תמיכה בתקופה הזו או למצוא עוגנים כמו לצאת להליכה בערב, או שעתיים של מנוחה רק לעצמכם, ודאגו למלא מצברים לא רק בצורה של אוכל.

החגים יכולים להיות תקופה נפלאה של מנוחה, זמן איכות עם היקרים לנו, אבל גם תקופה לחוצה ומלחיצה.

היו ערים לתחושות שלכם, מלאו את הצרכים שלכם, שימו לב אם עולים בכם כעסים או רגשות ומיצאו את הדרך להתמודד איתם.

שמירה על איזון ומודעות הם מפתח חשוב להנאה מהחגים ולשמירה על משקל תקין.

אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם שוב מחפשים דיאטה אחרי החגים, אני מזמינה אתכם להצטרף אלי לתכנית “הנחיה להרזיה” – תכנות תת המודע לירידה במשקל.

לעשות שינוי כבר בתקופת החגים, להנות מהאוכל, לאכול מאוזן, להמנע מעלייה במשקל ולהתחיל את השנה ברגל ימין. לפרטים מלאים על התכנית הקליקו כאן .

 

 

שתפו אותי – מה האתגר הגדול שלכם בארוחת החג?

חג שמח,

ליאת