חג שבועות – ולמה תהליך שינוי הוא לא פשוט

חג שבועות תמיד היה החג האהוב עלי, חג של התחדשות, אוכל טעים, האביב בשיאו, כולם לובשים לבן וגם נולדתי יומיים לפני…

אבל חג שבועות מסמל הרבה יותר מזה.

חג שבועות הוא חג מתן תורה, חג ביכורים, חג שבו קיבלנו את התורה והפכנו לעם, שקיבלנו את החוקים להבחין בין טוב לרע. חג שבו הטבע בשיאו נותן לנו מכל טובו.

אבל חג שבועות החגיגי והשמח לא מגיע סתם. הוא מגיע אחרי 7 שבועות של קושי. 7 שבועות שאנחנו סופרים כל יום, מתפללים כל יום, שתהיינה תוצאות ופירות לעבודה שלנו. שנזכה לקצור את הפירות של העבודה הקשה שלנו.

כשמגיע חג השבועות ואנחנו בתקווה קוצרים את החיטה החדשה להכין לחם טרי, אנחנו חוגגים, לובשים  לבן, מודים לאל ושמחים על גורלינו הטוב.

גם בחיים שלנו אנחנו מוצאים את עצמנו תקופות ארוכות בציפייה, בקושי, בסבל.

אנחנו זורעים זרעים, עושים ניסיונות, לומדים, נבחנים, מתקדמים, נופלים ומתפתחים ומקווים יום אחד לקצור את הפירות של העבודה הקשה שלנו.

אחת התקופות הכי קשות בשינוי היא תקופת הביניים, תקופת ספירת העומר.

הזמן שבו מתחיל כבר השינוי, כבר הבנו שאנחנו צריכים להשתנות, שמה שיש כבר לא מתאים או לא מספיק טוב לנו, אנחנו מתחילים לעשות עבודה פנימית, לחפש דרכים להשתנות ולשנות, לזרוע זרעים חדשים.

אבל ההתחלה לא כל כך פשוטה, אנחנו נמצאים בתקופת ביניים שבה מה שהיה כבר לא מתאים, ואנחנו כבר לא שם יותר, ומצד שני החדש עוד איננו. אנחנו לא באמת יודעים מה יהיו הפירות של העבודה הקשה שלנו.

זו תקופה שהאמונה שלנו מוטלת בספק, שקשה לנו לסמוך על עצמנו וקשה לנו להאמין שהחיים באמת ישתנו.

זו תקופה שרבים מאיתנו מוותרים ומתייאשים.

אבל מי שלא מוותר, ומבין שזו תקופת ביניים, שזה רק הזמן שלוקח לדברים להבשיל, נהנה מהפירות, חוגג את החג, מרגיש את השמחה וההודיה של פירות העבודה הקשה.

אז אם אתם לפני שינוי – זיכרו שאלו החיים שלכם, שזה אפשרי, זה אמנם דורש עבודה, אבל הפירות יגיעו.

ואם אתם בנקודה שבה השינוי כבר התחיל, אך האופק עוד לא ברור – תזכרו שאין עבודה בלי פירות. התוצאות לא יאחרו לבוא, אל תוותרו, בקשו עזרה, זה בסדר להתפרק לפעמים, אבל להמשיך ללכת, השינוי יגיע! החג והשמחה יהיו הפרי של העבודה שלכם.

ואם כבר עשיתם שינוי מוצלח בחיים שלכם או כמה כאלו, אל תשכחו לחגוג ולהנות. יכול להיות שיש עוד דברים שאתם רוצים לשנות ולא מרוצים מהם, אבל זה לא לוקח מהעוצמה של מה שכבר עשיתם.

חג שבועות זה הזמן להזכר שוב להגיד תודה על כל מה שכבר יש לכם בחיים, על כל מה שכבר עשיתם וכל הפירות שכבר קצרתם, ולהודות על אלו שעוד תקצרו

שתפו אותי למטה בתהליכי השינוי שלכם ובקשיים שאתם נתקלים בהם.

חג שבועות שמח

ליאת